Når potentielle brugere eller kunder søger information fra fjernvarmeselskaber eller leverandører til fjernvarmen, bruger ca. 90% af alle danskere Google som søgenetværk.
Konkurrencen om de organiske placeringer i søgeresultatet er hårdere end nogensinde, og leverandører af varmeløsninger har meget fokus på optimering af hjemmesider, fordi 63% af alle brugerne vælger at klikke på én af de tre første hjemmesider i det organiske søgeresultat.
Når du har en hjemmeside, er det ikke givet, at den vil blive fundet af de personer, der søger information om dit fagområde – uanset om du er forsyningsselskab eller leverandør til fjernvarmen. Hjemmesiden skal optimeres, så den komplementerer den algoritme, der fordeler hjemmesiderne i søgeresultatet.
9 ud af 10 danskere bruger Google, når de søger informationer på internettet, og over halvdelen af disse klikker kun på links, der ligger i det organiske søgeresultat. Der er hård kamp om placeringerne, hvorfor du bør have fokus på SEO, hvis du gerne vil findes af potentielle brugere eller kunder.
Uanset om målet med din hjemmeside er at informere potentielle brugere om fjernvarmeløsninger, få flere kunder eller noget helt tredje, så har vi kompetencerne til at få netop dette til at ske.
Har du spørgsmål, så ring endelig til Majbritt Fegar - eller skriv på mf@informationsfond.dk.
Hos FIF har vi været optaget af fjernvarme - og kun fjernvarme - siden 1984. Det giver os en unik indsigt i alt fra fjernvarmens særlige vilkår til forbrugernes fordele hjemme i stuerne. Og det kan du mærke i alle vores ydelser.