Vores kunder kender os. Og vi har travlt. To gode grunde til ikke at få rusket op i den hjemmeside, der har fulgt DFP i mange år. Men i 2022 nåede Dansk Fjernvarmes Projektselskab alligevel det punkt, hvor forandringen bankede på med fornyet styrke:
– Der var sket meget internt. Vi havde fået nyt udtryk på vores andre materialer. Og vi trængte til at indrette hjemmesiden efter det behov, de besøgende egentlig har. Så nu skulle der ryddes op, og vi ville selvfølgelig også gerne have en hjemmeside, vi kunne spejle os i her i 2022, siger projektingeniør Mathias Callø Gjøl, der har stået for projektet hos DFP.
Spørgsmålet var nu, hvem siden skulle tale til – og hvilke spørgsmål, den skulle svare på. Og her stod DFP i den lidt særlige situation, at hjemmesiden ikke handler om salg til nye kunder, snarere om service til dem, der allerede kender projektselskabet.
For en virksomhed, der lever af dygtige medarbejdere, var det også vigtigt at fremstå som en arbejdsplads med faglighed, udviklingsmuligheder og stolthed. Derfor valgte projektselskabet at fokusere på to områder:
Selv om hjemmesiden ikke umiddelbart handler om salg, er den søgemaskineoptimeret, så DFP nu er nemmere at finde på nettet. For kunderne – og også for kommende medarbejdere.
– Her har FIF heldigvis de kompetencer, der skal til. Så vi har fået løst hele opgaven hos dem – fra design og tekster til SEO og de mere tekniske aspekter af brugervenligheden. Nu glæder vi os til at præsentere den nye hjemmeside på landsmødet.
DFP’s hjemmeside var af ældre dato og afspejlede hverken selskabets udvikling, brugernes behov eller den kompetence, selskabet tilbyder.
Løsningen blev en spritny hjemmeside, der flytter kompetencerne helt frem i første parket og gør siden nem at finde – for kunder og kommende medarbejdere.
Hos FIF har vi været optaget af fjernvarme - og kun fjernvarme - siden 1984. Det giver os en unik indsigt i alt fra fjernvarmens særlige vilkår til forbrugernes fordele hjemme i stuerne. Og det kan du mærke i alle vores ydelser.