Turen går til Sverige
isoplus har tidligere kørt kampagner på LinkedIn på andre europæiske markeder, og nu var turen kommet til Sverige. Kampagnens formål var at udbrede kendskabet til isoplus blandt de svenske forsyningsselskaber og leverandører.
En kommunikationspartner, der kender fjernvarmemarkedet
Imidlertid har selskabet strategisk besluttet at outsource en større del af deres markedsføring. Derfor ledte administrerende direktør Bo Olsen og hans team efter en kommunikationspartner, der kender fjernvarmemarkedet – og kan eksekvere en kampagne på LinkedIn.
- Her er FIF et virkelig godt match. Vi skal ikke først forklare om vores produkter og om markedet. Det ved FIF i forvejen, og de har en specialist i sociale medier. Maria vidste præcis, hvad hun skulle spørge om, så hun kunne sætte kampagnen op efter vores ønsker, siger Bo Olsen.
Kampagnens opsætning
Kampagnen bestod af tre dele:
Kampagnen blev løbende analyseret og tilpasset efter målgruppen.
Klik, interaktioner og besøg på hjemmesiden viste, at målgruppen havde en stor interesse i at lære isoplus at kende. Men også, at det svenske marked generelt agerer mere forsigtigt end det danske.
- Kampagnen gjorde samtidig isoplus klogere på, hvad målgruppen reagerer på – en viden, der kan bruges til at målrette fremtidige kampagner på LinkedIn.
Bo Olsen, administrerende direktør, isoplus
Hos FIF har vi været optaget af fjernvarme - og kun fjernvarme - siden 1984. Det giver os en unik indsigt i alt fra fjernvarmens særlige vilkår til forbrugernes fordele hjemme i stuerne. Og det kan du mærke i alle vores ydelser.